Acca Kappa

Acca Kappa

Acca Kappa is een Italiaans familiebedrijf dat al 4 generaties lang professionele borstels, haarverzorging, unieke parfums en huidverzorgingsproducten ontwikkelt. Het merk staat voor liefde voor de natuur, respect voor het menselijk lichaam, vakmanschap en eenvoud.

Producten 1-18 van 43

Van hoog naar laag sorteren
Pagina
per pagina

Acca Kappa: duurzame haarborstels van hoogwaardige kwaliteit

Het merk Acca Kappa is opgericht in 1869 door Hermann Krüll. De Italiaanse uitspraak van de initialen H. (Acca) K. (Kappa) vormt de merknaam. Hij begon zijn carrière in Venetië als een jonge handelaar in borstelharen en startte een samenwerking met een fabriek in het buitengebied van Treviso, die borstels produceerden. In 1899 had Hermann Krüll alle aandelen van het kleine bedrijf overgenomen. Hij blies het bedrijf nieuw leven in met zijn creatieve talenten. De focus lag op het creëren van haarborstels, die gemaakt werden van innovatieve, milieuvriendelijke en duurzame materialen. Deze materialen werden op traditionele wijze verwerkt.

De lifestyle collectie

Naast haarborstels biedt Acca Kappa een breed scala aan lifestyle producten aan, zoals verzorgingsproducten en parfums. Ook hierbij staan natuur en traditie centraal. De verzorgingsproducten bevatten natuurlijke, actieve ingrediënten en natuurlijke geuren. Elisa Gera, de achterkleindochter van Hermann Krüll, heeft tegenwoordig de leiding bij Acca Kappa. Dankzij haar staat de fabriek bekend als 'the beauty factory', doordat zij is begonnen met het ontwikkelen van geuren en crèmes. Dit is een volledig nieuwe stap voor het familiebedrijf. Elisa Gera heeft een passie voor tuinieren en laat zich voor de geurlijnen dan ook inspireren door de geuren in Italiaanse tuinen, die veranderen door de seizoenen. Daarnaast ziet zij geuren als een onderdeel van je persoonlijke ontwikkeling, net zoals emoties en kleuren. Familie en natuur staan bij Elisa Gera hoog in het vaandel en deze aspecten komen terug in de geurlijnen, die elk een unieke kleur hebben. De geuren zijn ontwikkeld om bepaalde herinneringen en ervaringen te delen, die het merk koestert.
Trustmark

4.58

Zeer goed