Elizabeth Arden

47 Artikel(en)

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

47 Artikel(en)

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Elizabeth Arden werd geboren op 31 december 1878 in Woodbridge, Amerika. Ze was een visionair en was haar tijd altijd ver vooruit. Florence Nightingale Graham opende in 1910 haar eerste schoonheidssalon op Fifth Avenue in New York waar ze haar naam veranderde in Elizabeth Arden. Wat ze maakte was revolutionair: kostbare crèmes, foundations en geheel nieuwe kleuren voor een perfect afgestemde make-up. In 1966 overleed ze, maar haar geest leeft nog sterk voort in de creaties van het bedrijf Elizabeth Arden. In een apotheek leerde ze de basisbeginselen van de huidverzorging. Elizabeth Arden was de vrouw die make-up ook voor de gewone mens op de markt bracht en niet alleen voor toneelspelers en acteurs. Pas na Arden’s dood begon het bedrijf zich te richten op de ontwikkeling van parfums. Het bedrijf brengt nu niet alleen parfums uit onder haar eigen naam, maar ook parfums voor beroemdheden zoals Britney Spears, Mariah Carey en Hilary Duff. Elizabeth Arden koopt u eenvoudig bij ons online.

Elizabeth Arden.

Elizabeth Arden, de vrouw achter het gelijknamige cosmeticamerk, liep ver op haar tijd vooruit. Nu meer dan een eeuw na de opening van de eerste schoonheidssalon van Elizabeth Arden in New York in 1910 is dit cosmeticamerk nog steeds een van de meest vooraanstaande cosmeticamerken.

Wie was Elizabeth Arden?

Elizabeth Arden is geboren onder de naam Florence Nightingale Graham in 1884 in Woodbridge, Ontario in Canada. Ze volgde een verpleegstersopleiding, maar brak deze in 1909 af om haar broer in New York te bezoeken. Daar was ze gedurende een korte tijd boekhoudster bij een farmaceutisch bedrijf. In het laboratorium van dit bedrijf werd haar interesse voor huidverzorging gewekt. Vervolgens ging ze in dienst bij de schoonheidsspecialiste Eleanor Adair en ze werkte in 1909 enige tijd samen met de schoonheidsdeskundige Elizabeth Hubbard. Florence Nightingale Graham veranderde haar naam in Elizabeth Arden en opende in 1910 haar eerste schoonheidssalon aan de Fifth Avenue in New York. Ze noemde haar salon de Red Door Salon. De rode deur werd haar handelskenmerk. Niet lang daarna opende ze nog veel meer Red Door Salons door het hele land. Vanaf 1915 ging ze ook internationaal en opende over de hele wereld vele Red Door Salons.

Elizabeth Arden: een ware pionier.

In 1912 ging Elizabeth Arden naar Frankrijk om zich te bekwamen in gezichtsmassage. Ook maakte ze hier verschillende make-up poeders, die ze later in de Verenigde Staten introduceerde. Make-up werd in deze tijd alleen gedragen door beroemdheden. Het was Elizabeth Arden die ervoor zorgde dat het dragen van make-up ook draagvlak kreeg onder het brede publiek. Ze mag dan ook met recht een pionier op het gebied van make-up worden genoemd, maar dat niet alleen, ook als succesvolle zakenvrouw was ze in die tijd een echte baanbreker. Elizabeth Arden overleed in 1966, maar haar cosmeticabedrijf bleef voortbestaan.

De filosofie van Elizabeth Arden.

De filosofie van Elizabeth Arden komt tot uiting in de volgende slogan die ze vaak gebruikte: ‘To be beautiful and natural is a birthright of every woman.’ Ze ontwikkelde huidverzorgende producten met behulp van wetenschappelijke onderzoeken, om zo producten te ontwikkelen die de huid daadwerkelijk konden verbeteren. Verder mocht make-up volgens Elizabeth Arden nooit dienen als een masker voor de huid, maar het moest de natuurlijke kwaliteiten van de huid verbeteren en voor een natuurlijk effect zorgen.

De geschiedenis van de Eight Hour® Cream.

Dit cult-product is ontwikkeld in 1930 en is al jaren lang de bestseller van het merk Elizabeth Arden, er wordt wereldwijd iedere 30 seconden een tube van verkocht, zelfs nog na 86 jaar. Elizabeth Arden was in de 20e eeuw één van de rijkste en invloedrijkste vrouwen, een behoorlijke powerwoman in die tijd! Zelfs nu is haar invloed nog steeds voelbaar in de beauty business, zeker als je het succesverhaal van de Eight Hour® Cream hoort.

Het succes van de Eight Hour® Cream Skin Protectant was en is zo groot, dat er een complete productlijn is ontwikkeld, gebaseerd zijn op dit fameuze cult-product. 


Eight Hour® Cream is a REAL BESTSELLER:

Enkele cijfers vanuit Travel Retail Europe > de Eight Hour® Cream is het meest verkochte merk met:

  • 180.000 stuks verkocht elk jaar,
  • 3.500 stuks verkocht elke week,
  • Ongeveer 500 stuks verkocht per dag,
  • 40 stuks verkocht per uur.

Even geduld...

X

Uw winkelmandje bevat nu product(en) met een totaalwaarde van € 0,00

{{var product.name}} is toegevoegd aan uw winkelmand.